Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOHUMSUZ BİTKİLER İkinci Düzey BİY213 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF .DR. M. GÖKHAN HALICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE ANLATIM VE BİLGİSAYAR ORTAMINDA HAZIRLANMIŞ KONU SUNUMLARI
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Cyanobacteria, Algae, Lichenes, Fungi, Bryophyta ve Pteridophyta nın genel özellkleri ve öneminin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Sınıflandırma ve nomenklatür kuralları, üreme tipleri, Cyanobacteria, Algae, Lichenes, Fungi, Bryophyta ve Pteridophyta nın genel özellkleri ve önemi.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Tarihçe
3 Cyanobacteria
4 Alglerin ekolojisi, ekonomik önemi, biyolojileri ve filogenileri hakında bilgiler
5 Algea (chlorophyta, charophyta, euglenophyta)
6 Algea (pyrrophyta, bacilloriophyta, xantophyta, chrysophyta, cryptophyta)
7 Algea (phaeophyta, rhodophyta, eustigmophyta, parasinophyta, prochlorophyta)
8 ARA SINAV
9 Fungi (Chytridiomycota, oomycota)
10 Fungi (zygomycota, ascomycota)
11 Fungi (basidiomycota, deuteromycota)
12 Lichenes
13 Bryophyta
14 Pteridophyta
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistematiğin temel esaslarını kavraması beklenir.
2 Sistematik kategoriler hakkında yeterli bilgi edinmiş olması beklenir.
3 Algler'e ait çeşitli familyaların genel özelliklerini kavramış olması beklenir.
4 Fungi'ye ait çeşitli familyaların örneklerini tanıyabilir.
5 Karayosunları'na ait çeşitli familyaların örneklerini tanıyabilir.
6 Atkuyrukları'na ait çeşitli familyaların örneklerini tanıyabilir.
7 Eğreltiler'eait çeşitli familyaların örneklerini tanıyabilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sosyoloji alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3 Sosyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4 Sosyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7 Sosyoloji alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığını geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10 Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11 Sosyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Güner, H., Aysel, V., Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Ege Ünv. Fen Fak. Yay. No: 108, İzmir 1989.
Yardımcı Kaynaklar Altuner, Z., Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar