Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AVRUPA BİRLİĞİ Birinci Düzey D-ULS312 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. Güner Özkan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa Birliği bütünleşmesine yönelik profesyonel bir çözümleme becerisi ve akademik bakış açısı geliştirilmesidir.
Dersin Tanımı Avrupa''''''''''''''''da bütünleşmenin fikri temelleri ve tarihi, Avrupa bütünleşmesinin kuruluşu ve Avrupa Topluluklarının Oluşturulması, bütünleşmeye yönelik teorik yaklaşımlar, Avrupa bütünleşmesinin gelişimi, Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği''''''''''''''''ne yaşanan dönüşüm, AB''''''''''''''''nin kurumsal yapısı, AB''''''''''''''''nin karar verme süreci, AB ortak politikaları.

Dersin İçeriği
1 Avrupa Birliği Nedir?
2 AT''den AB''ye tarihsel gelişmeler
3 Entegrasyon Teorileri Çerçevesinde AB Bütünleşmesi
4 AB''nin Derinleşmesi ve Genişlemesi
5 AB''de Karar-alma: AB''nin özgün kurumsal yapılanması, Avrupa Konseyi, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Birliği Konseyi, Avrupa Komisyonu
6 AB yasama süreci ve olağan yasama prosedürü
7 Diğer AB Kurumları: AB Adalet Divanı; AB Merkez Bankası, Avrupa Ombudsmanı
8 Mid-Term Exam
9 AB politikaları ve politika yapım süreci
10 Parasal birlik ve ticaret politikaları
11 Ortak Savunma ve Güvenlik Politikası
12 Avrupalılaşma ve Avrupa Kimliği
13 Subsidiarite ve Merkez-Yerel İlişkileri
14 Brexit Süreci ve AB''nin geleceği
15 Genel Değerlendirme
16 Final Exam
17 Final Exam
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AB''nin üzerine kurulduğu temel değerleri ve sembolleri açıklar.
2 Özgün bir ulus-üstü örgütün kurumsal yapısına ve karar alma süreçlerine açıklama getirir.
3 AB''deki güncel gelişmeleri takip eder ve çözümler.
4 AB bütünleşmesinin bugüne kadarki gelişimini ve ortak politikalarını çözümler.
5 Özgün bir bütünleşme olarak AB''yi diğer uluslararası örgütlerle ve bütünleşmelerle karşılaştırır.
6 AB''nin genişlemesini ve Birlik''ten ayrılma sürecini çözümler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı James McCormick, Avrupa Birliği Siyaseti, İstanbul, Adres Yayınevi, 2018.
Yardımcı Kaynaklar European Union Enlargement: A Comparative History, Jurgen Elvert, Wolfram Kaiser, Routledge, New York, 2004. Belgin Akçay ve İlke Göçmen (Eds.), Avrupa Birliği Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Ankara, Seçkin Yayınları, 2014. The European Union, Ali M. El-Agraa, Cambridge University Press, Cambridge, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar