Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey İME 601 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı matematik eğitiminde yürütülecek olan akademik çalışmalara yönelik yöntem ve yaklaşımlar hakkında planlama, uygulama ve raporlaştırma süreçleri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel araştırma yöntemleri/yaklaşımları. Nicel araştırma yaklaşımları, nicel araştırmalarda evren, örneklem ve örnekleme türleri, nicel veri toplama araçları, nicel verilerin analizi ve yorumlanması. Nitel araştırma yaklaşımları, nitel araştırmalarda örneklem ve örnekleme türleri, nitel veri toplama teknikleri ve veri analiz süreci. Karma araştırmalar, Eğitimdeki meta -analiz çalışmaları ve meta-sentez çalışmaları.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, Ders ve işleniş süreci ile ilgili açıklamalar. Temel kavramların hatırlatılması.
2 Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar
3 Nicel araştırma desenleri. Deneysel araştırma desenleri
4 Nicel araştırma desenleri. Deneysel olmayan araştırma desenleri.
5 Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme türleri.
6 Nicel veri toplama araçları.
7 Nicel veri analizi ve yorumlanması.
8 Nitel araştırama desenleri. Durum çalışması.
9 Ara sınav
10 Nitel araştırama desenleri. Olgubilim, kuram oluşturma.
11 Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri
12 Nitel veri analiz süreci.
13 Karma araştırma yöntemi.
14 Eğitimde meta analiz çalışmalar.
15 Eğitimde meta sentez çalışmalar.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nicel, nitel ve karma araştırma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Nicel, nitel ve karma çalışma planlar.
3 Nicel, nitel ve karma çalışmalar için araştırma sorusu yazar.
4 Nicel ve nitel araştırmada veri toplama araçları hazırlar.
5 Nicel ve nitel araştırmada veri analizi yapar.
6 Eğitimdeki meta -analiz ve meta - sentez araştırmaları yürütür.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4 Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5 Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7 Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8 Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10 Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11 Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları. - Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık - Karasar, N. (2000). Araştırmalarda rapor hazırlama (10.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (18.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). Boston: Pearson.
Yardımcı Kaynaklar Tanrıöğen, A. (Editör) (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. - Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. - Metin, M. (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları. - Sönmez, V. & Alacapınar, F.G. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar