Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YELKEN VE RÜZGAR SÖRFÜ Birinci Düzey YSEÇ 272 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin yeni gelişmekte olan FUTSAL ı tanıması ve bu spora yönlendirilmesi.
Dersin Tanımı futsal

Dersin İçeriği
1 Öğrencilerle tanışma ve dersin nasıl işleneceği hakkında bilgi verme.
2 Futsalın Dünyadaki ve Türkiye deki tarihi gelişimi
3 Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (1-2-3-4-5.kural)
4 Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (6-7-8-9.kural)
5 Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (10-11-12-13.kural)
6 Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (14-15-16-1.kural)
7 Futsal da kullanılan temel tekniklerin anlatılması.
8 Futsal da kullanılan temel tekniklerin uygulanması.
9 vize sınavı
10 Futsal da oynanan sistemlerinin anlatılması
11 Futsal da oynanan sitemlerin saha dizilişinin gösterilmesi
12 Futsal da sistemlerin gruplar halinde uygulanması
13 Futsal da sistemlerin gruplar halinde uygulanması
14 Tüm kuralların ve sistemlerin maç formunda uygulanması
15 final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Futsalın Tanıtımı ve Özellikleri öğrenilir.
2 Uygulamada tüm temel teknikler ve sistemler gösterilir.
3 --
4 --
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 4 4 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Y.OCAK-S.BUĞDAYCI, FUTSAL(Salon Futbolu), Bedray yayınevi,2011
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar