Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SHAKESPEARE I Birinci Düzey ELIT 533 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ABDUL SERDAR ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze, Sınıfiçi Tartışma
Dersin Amacı William Shakespeare’in hayatı, eserleri, yaşadığı dönem ve döneme ait inanç sistemlerini yeniden pekiştirip, yazarın iki oyunu üzerine çeşitli edebiyat eleştirisi kuramları açısından inceleme yapmak.
Dersin Tanımı Shakespeare ve tiyatrosu

Dersin İçeriği
1 Shakespeare'e Giriş
2 Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
3 Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
4 Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
5 Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
6 Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
7 Midterm
8 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
9 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
10 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
11 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
12 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
13 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
14 Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Shakespeare’in hayatı hakkında etraflı bilgiye sahip olmak
2 2- Elizabeth dönemi hakkında bilgi edinmek
3 3- hayatı ve eserlerinin Elizabeth dönemi ve Rönesans edebiyatı ışığı altında kavranmasını sağlamak.
4 4- Shakespeare’in çağdaşları ile karşılaştırılmasına olanak sağlamak.
5 5- Shakespeare’in iki oyunu üzerinde derin inceleme yapamak.
6 6- yazarın dilinin ve yazım tarzının tanımasına olanak vermek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar