Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIM YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey VDJ 542 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT ABAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Öğretim üyesi tarafından teorik olarak işlenecektir.
Dersin Amacı Etik kurallara bağlı olarak bilimsel bir araştırma nasıl yürütülür ve bilimsel araştırma sonuçları nasıl yazılır öğretmek.
Dersin Tanımı Veteriner sahada bilimsel araştırmaların nasıl planlandığı,

Dersin İçeriği
1 Bilimsel yazım
2 Bilimsel yazım
3 Etik kurallar
4 Etik kurallar
5 Bilimsel gözlem ve kaynak bulma
6 Bilimsel alıntı yapmanın önemi
7 SINAV
8 Bilimsel makalede önemli kısımlar
9 Grafik ilüstrasyonlar ve grafiklerle sunu
10 Bilimsel makalede referans sunumu
11 Derleme yazımı
12 Bilimsel poster hazırlama
13 İngilizce makale yazımında pratik hususlar
14 Veteriner hekimlik alanında SCI kapsamındaki dergiler ve önemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel yazım
2 Etik kurallar
3 Bilimsel alıntı yapmanın önemi
4 Derleme yazımı
5 Bilimsel poster hazırlama
6 İngilizce makale yazımında pratik hususlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 1 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çev: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK, Ankara 1996. Seyidoğlu, Halil, 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul. Bilimsel Ma. Haz. Ve Yaz. Tekniği. E.P. Beiley, P.A. Powell, J.M. Shuttleworth Birsen Yayınevi Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Niyazi Karasar. Rauf Arıkan; “Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma”, Gazi Kitabevi. Hamza AL; “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Sakarya Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar