Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELİŞİM VE ÖĞRENME İkinci Düzey EGB 601 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler; gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerinden kendi alanlarının planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir
Dersin Tanımı Temel Kavramlar: Gelişim Görevi, Büyüme, Olgunlaşma, Hazır Olma, Gelişim, Kritik Dönem, Davranış, Öğrenme Gelişimin Temel İlkeleri Gelişimi Etkileyen Temel etmenler Gelişim Alanlarına göre Gelişim Özellikleri: Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Ahlak Gelişimi, Kişilik Gelişimi ? Öğrenme Kuramları: Klasik Koşullanma, Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullanma, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuram, Bilgiyi İşleme Kuramı ? Nitelikli Bir Öğreticinin Özellikleri

Dersin İçeriği
1 Dersin öğretim planı
2 Temel Kavramlar: Gelişim Görevi, Büyüme, Olgunlaşma, Hazır Olma, Gelişim, Kritik Dönem, Gelişimin Temel İlkeleri, Gelişimi Etkieyen Temel Etmenler
3 Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim
4 Bilişsel Gelişim (Devam), Dil Gelişimi
5 Ahlak Gelişimi
6 Kişilik Gelişimi
7 Ara Sınavı
8 Temel Kavramlar: Davranış ve Öğrenme Klasik Koşullanma
9 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
10 Bağlaşımcılık
11 Edimsel Koşullanma
12 Sosyal Bilişsel Kuram
13 Gestalt Kuram
14 Bilgiyi İşleme Kuramı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramların anlam bilgisi.
2 Gelişim kuramlarında belirtilen gelişim özelliklerini tanıyabilme.
3 Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme
4 Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkelerini öğretme-öğrenme etkinliklerinde uygulamaya istekli olma
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar