Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODERN DÖNEMDE KUR'AN'A YAKLAŞIMLAR İkinci Düzey TİB 646 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VELİ KAYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Modern dönemde ortaya çıkan Kur''an tasavvurlarını ve Kur''an''ı anlama yöntemlerini değerlendirmek ve artı-eksi yönlerini ortaya koymak
Dersin Tanımı Son 2 yüzyılda Mısır, Hint alt kıtası ve Türkiye''deki müslüman alimler ile batılı oryantalistlerin Kur''an''a yaklaşımlarını ele alan derstir.

Dersin İçeriği
1 "Hint Alt Kıtası: Modernistler, Kur’an’cılar ve Fazlur Rahman" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
2 "Hint Alt Kıtası: Modernistler, Kur’an’cılar ve Fazlur Rahman" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
3 "FAZLUR RAHMAN''IN iSLAMİ İLİMLERDE METODOLOJİ ARAYlŞI" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
4 "FAZLUR RAHMAN''IN iSLAMİ İLİMLERDE METODOLOJİ ARAYlŞI" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
5 "FAZLUR RAHMAN''İN YORUM YÖNTEMİ ÜZERİNE" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
6 "FAZLUR RAHMAN''İN YORUM YÖNTEMİ ÜZERİNE" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
7 "Muhammed Abduh’un Âdem Kıssasına Yaklaşımı" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
8 "Muhammed Abduh’un Âdem Kıssasına Yaklaşımı" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
9 "SEYYİD KliTUB''UN KUR''AN''A YAKLAŞlMI" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
10 "MUHAMMED İZZET DERVEZE’NİN ÇAĞDAŞ TEFSİR YÖNTEMİ:KUR’AN HERMENÖTİĞİNE BİR KATKI" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
11 "fi zilali''l-Kur''an: Seyyid Kutub''un çağdaş Kur''an tefsiri" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
12 "Nasr Hamid Ebu Zeyd''in Yorum Telakkisi ve Bu Telakkinin Niyetselci ve Felsefi Hermenötiğe Atıfları" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
13 "Arkoun''un Okumaları''nda Tarihsellik ve Kutsallık" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
14 "ÇAGDAŞ ARAP DÜŞÜNCESiNDE GELENEGİN RASYONEL OTANTİSİTESİ MUHAMMED CABİRİ ve HASANHANEFİ" adlı makalenin tahlili ve tartışılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modern dönemde Kur''an''a farklı yaklaşımları öğrenir.
2 Farklı yaklaşımların sebeplerini keşfeder.
3 Farklı yaklaşımların nerelerde yoğunlaştığını görür.
4 Ehl-i sünnet tefsir geleneği açısından bunları eleştirme ve eksik noktalarını bulma becerisi kazanır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
2 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
3 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
4 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
5 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
6 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
7 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
8 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
9 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
10 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
11 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
12 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
13 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
14 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
15 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar