Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTRİKLİ BATARYALAR Üçüncü Düzey KİM 626 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşulsuz
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof Dr Şaban Patat
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm asistanları
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Bu dersin amacı her türlü bataryanın avantajı/dezavantajı, özellikleri ve performansları hakkında detaylı ve güncel bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Temel Kavramlar, Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar, Batarya Uygulamaları ve Batarya Seçimi, Çinko-karbon pilleri, Çinko-karbon pilleri, Alkali Mangan Dioksit Pilleri, Lityum Piller, Çinko-Hava Pilleri, Katı-Elektrolit Pilleri, Şarj Edilebilir Bataryalar ve Kurşun-asit Bataryaları

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar
2 Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar
3 Bataryaların Uygulamaları ve Batarya Seçimi
4 Birincil Bataryalar
5 Çinko-karbon pilleri
6 Alkali Mangan Dioksit Pilleri
7 Lityum Piller
8 Vize sınavı
9 Çinko-Hava Pilleri
10 Katı-Elektrolit Pilleri
11 Şarj Edilebilir Bataryalar
12 Kurşun-asit Bataryaları
13 Nikel Kadmiyum Bataryalar
14 Alkali Sistemler
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bataryalar ile İlgili Temel Kavramlar
2 Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar
3 Batarya Uygulamaları ve Batarya Seçimi
4 Çinko-karbon pilleri, Çinko-karbon pilleri, Alkali Mangan Dioksit Pilleri, Lityum Piller, Çinko-Hava Pilleri, Katı-Elektrolit Pilleri, Şarj Edilebilir Bataryalar ve Kurşun-asit Bataryaları
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı David Linden, Thomas B. Reddy, Handbook of Batteries (Third Ed.), McGraw-Hill, 2002
Yardımcı Kaynaklar Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, West Sussex, England, 1985

Ders İle İlgili Dosyalar