Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROGRAM DEĞERLENDİRME Birinci Düzey ELAN 556 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SENİYE VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli sunu
Dersin Amacı İngilizce öğretim programlarının dizaynı ve değerlendirmesinde karşılaşılan önemli problemler ve kriterleri tartışmak. İngilizce öğretim programlarını değerlendirmek için yapılmış araştırmaları incelemek.
Dersin Tanımı Bu ders İngilizce öğretim programlarının değerlendirmesi üzerine odaklanır ve program değerlendirmeye farklı modeller açısından bakılır. Geçmişte yapılan program değerlendirme çalışmaları incelenerek teori ile pratik arasında bağlantı kurulur.

Dersin İçeriği
1 Overview of curriculum
2 Needs analysis
3 Goals & Objectives
4 Testing
5 Materials
6 Teaching
7 Program evaluation
8 Principles of evaluation in ELT
9 Practice of evaluation in ELT
10 Exploring evaluation potential
11 Evaluation of projects and programs
12 Evaluation of language programs and case studies
13 Methodology of evaluation
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Students will have become familiar with major issues and criteria in the design and evaluation of ELT programs
2 Students will have analyzed research studies that have been conducted for the purpose of evaluating ELT programs.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum. Boston, MA: Heinle & Heinle Publishers. Coombe, C. & Hubley, N. (2003). Assessment Practices. Alexandria, VA: TESOL Publications. Rea-Dickins, P. & Germaine, K. (1992). Evaluation. Oxford: OUP. Weir, C. & Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford: Blackwell Publishers.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar