Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZAKTAN ALGILAMADA YAZILIM UYGULAMALARI Birinci Düzey HM 403 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ümit Haluk Atasever
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Laboratuvar dersleri: Haftada iki saat teorik ve uygulamalı temeller. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin Amacı Multispektral uydu görüntüleri ile histogram düzeltme, kontrollü ve kontrolsüz sınıflandırma uygulamaları, değişim saptama uygulamaları gerçekleştirebilme kabiliyetinin öğrencilere kazandırılması.
Dersin Tanımı Uydu görüntüleri ile temel düzey tematik bilgi çıkarma uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar
2 Envi Yazılımına Giriş
3 Envi Yazılımında Temel Düzeltme İşlemleri
4 Görüntü Koordinatlandırma ve Görüntü Kaydı (Image Registration) İşlemleri
5 Multispektral Band Birleştirme, Görüntü Kesme ve Çalışma Bölgesi Tanımlama
6 Kontrolsüz Sınıflandırma Uygulamaları
7 Kontrollü Sınıflandırma Uygulamaları
8 Kontrollü Sınıflandırma Uygulamaları
9 Arazi Kullanım Haritalarının Üretimi
10 Arazi Kullanım Haritalarının Üretimi
11 Bitki Örtüsü Haritalama Uygulamaları
12 Kontrolsüz Değişim Saptama Uygulamaları
13 Kontrollü Değişim Saptama Uygulamaları
14 Kontrollü Değişim Saptama Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uydu görüntülerinin görsel yorumlama teknikleri öğrenilir.
2 Öğrenciler temel düzeyde radyometrik düzeltme yaparlar.
3 Öğrenciler kontrollü ve kontrolsüz sınıflandırma yaparlar.
4 Öğrenciler uydu görüntülerine koordinat dönüşümü yaparlar.
5 Farklı tarihteki uydu görüntüleri ile değişim saptama analiz yaparlar.
6 Öğrenciler modern sınıflandırma tekniklerini kullanarak arazi örtüsü/kullanımı haritası üretirler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 6 30
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dijital Görüntü İşleme, Filiz Sunar vd., Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017, Eskişehir
Yardımcı Kaynaklar Envi Kullanım Kılavuzu https://www.l3harrisgeospatial.com/docs/gettingstartedwithenvi.html#Analyze

Ders İle İlgili Dosyalar