Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Üçüncü Düzey BSB 678 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ders, bir organizasyonun rakipliliğini en üst seviyeye çıkarmak için ürünler, hizmetler, süreçler, çalışanlar ve çevreyi sürekli iyileştirme yaklaşımı olan toplam kalite yönetimi (TKY) ile ilgili konuları detaylı olarak anlatmaktır.
Dersin Tanımı Toplam kalite yönetimi

Dersin İçeriği
1 KALİTEYE GİRİŞ
2 KALİTE İYİLEŞTİRMENİN DEĞERİ
3 KALİTE HAREKETİNİN TARİHÇESİ
4 İNSAN VE KALİTE
5 ÜRÜNLER, SÜREÇLER VE KALİTE
6 KALİTENİN ANLAMININ AÇIKLANMASI
7 ARASINAV
8 ÜRETİM SÜRECİNİN HAZIRLANMASI
9 GEREKLİLİKLERİN BELİRLENMESİ SÜRECİ
10 TASARIM SÜRECİ
11 SÜRECİN OLUŞTURULMASI
12 SÜRECİN İNCELENMESİ
13 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
14 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
15 İŞLETMEDE KALİTE KÜLTÜRÜNÜN YERLEŞTİRİLMESİ
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplam kalite yönetimi terminolojisini kullanabilmek
2 Hizmet ve üretim süreçlerini tanımlayabilmek
3 Süreçler arasındaki ilişkileri kurabilme
4 İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 10 2 20
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J. Evans and W. Lindsay, The Management and Control of Quality, West, 1993
Yardımcı Kaynaklar J. M., Juran, Quality Control Handbook, McGraw Hill, 1988. Claude W. Burrill and Johannes Ledolter, Achieving Quality Through Continual Improvement John Wiley & Sons, Inc., 1999

Ders İle İlgili Dosyalar