Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ERKEK GENITAL SISTEMI İkinci Düzey ANA 638 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Doktora öğrencileri alabilir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN AYCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli teorik ve pratik
Dersin Amacı Erkek genital sistemi kavratmak.
Dersin Tanımı Erkek genital sistem anatomisi

Dersin İçeriği
1 Erkek genital organlarına giriş
2 testis anatomisi
3 Epididim anatomisi
4 Ductus deferens
5 Ductus ejaculatorius
6 Tartışma
7 Sınav
8 Funiculus spermaticus
9 Scrotum anatomisi
10 Penis anatomisi
11 Erkek eklenti bezleri anatomisi
12 vaka tartışmaları
13 vaka tartışmaları
14 final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin sonunda öğrenciler erkek genital sistemi oluşturan organları ayrı ayrı öğrenir
2 Dersin sonunda öğrenciler erkek genital sistemi oluşturan organları arasındaki ilişkileri öğrenir
3 Erkek genital sistem ile ilgili klinik vakalar hakkında bilgi sahibi olur
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 4 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Grays anatomy, Williams PL, Warwick R, Dyson M, Banister LH. (37th ed). Churchill Livingstone, Edinburgh 1989.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar