Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Birinci Düzey İTS 752 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Sebahattin Samur, Prof.Dr. Şefaettin Severcan, Prof.dr. Funda Acar, Prof.dr. Kadir Kan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze, Seminer, Proje
Dersin Amacı İslam tarihi ve Sanatları anabilim dalı Uzmanlık alanı, Yüksek lisans öğrencilerinin araştırma sürecinin alt bileşenlerini tanımasını, danışmanları ile akademik deneyimleri paylaşmasını ve akademik etik davranışları uygulamasını amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Öğrenciye akademik çalışma yapabilme yeterliliği kazandırma.

Dersin İçeriği
1 Literatür değerlendirmesi
2 Literatür değerlendirmesi
3 Literatür değerlendirmesi
4 Tez konusunda ileri düzey bilgiler
5 Tez konusunda ileri düzey bilgiler
6 Tez konusunda ileri düzey bilgiler
7 Tez konusunda son literatür bilgileri
8 Tez konusunda son literatür bilgileri
9 Tez konusunda son literatür bilgileri
10 Tez çalışmaları hakkında tartışma
11 Tez çalışmaları hakkında tartışma
12 Tez çalışmaları hakkında tartışma
13 Problemin Çözümü
14 Problemin Çözümü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanıyla ilgili problemleri tanır ve değerlendirebilir.
2 Araştırmalardan edindiği bilgi ve deneyimi yazılı ve sözlü olarak paylaşabilir.
3 Öz eleştiri yapabilir.
4 Bir bilimsel çalışma sırasında bilimsel, kültürel ve etik değerleri koruma becerisi kazanır.
5 Bilimsel yöntemlerle veriyi analiz edebilir ve değerlendirebilir.
6 Alanında bütünsel bir bakış açısına sahip olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi; Rowena Murray, Tez Nasıl Yazılır?
Yardımcı Kaynaklar Erol Göka ,Önce Söz Vardı; Karl R.Popper, Bilimsel Araştırmanın Mantığı.

Ders İle İlgili Dosyalar