Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUK EDEBİYATI Birinci Düzey SNE 514 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği yüksek lisans programında çocuk, çocukluk, çocuk edebiyatı, değer eğitiminde çocuk kitapları ve değer eğitimi ile ilgili çocuk eserlerinde bulunması gereken nitelikler hakkında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar incelemek ve ilkokul düzeyinde ile ilgili çocuk kitaplarını değerlendirmektir.
Dersin Tanımı Bu amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı ve çocuk kitaplarının okuma eğitiminde yeri ve önemi irdelenecektir. Ayrıca okuma eğitiminde kullanılan masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, çocuk dergileri ve tekerleme gibi geniş yelpazede yer alan çocuk kitapları, yayın evleri ve yazarları tartışılacaktır. Okuma eğitiminde kullanılabilecek çocuk edebi ürünlerinin içeriksel ve biçimsel özellikleri incelenecektir. Son yıllarda çocuk kitapları ve okuma eğitimi üzerine yapılan araştırmaların eğilimleri belirlenecektir.

Dersin İçeriği
1 Çocuk edebiyatının önemi Değer eğitiminde çocuk kitapları
2 Çocuk edebiyatı türleri • Masallar • Masalımsı eserler • Hikâye ve Roman • Biyografiler • Tekerleme Çocuk edebiyatı türleri • Anılar • Gezi Yazıları • Şiirler
3 Çocuk gazete ve dergileri Çocuk edebiyatında tiyatro ve dramatizasyon Resimli çocuk kitabı ve drama Çocuk yayınlarında aranan nitelikler
4 Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
5 Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar(Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
6 Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
7 Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
8 Şiir Kitapları, Tiyatro ve Dramatizasyon
9 Resimli Çocuk Kitapları
10 Resimli Çocuk Kitapları-Biyografi-Tekerleme
11 Çocuk Felsefe Kitapları
12 Çocuk kitapları ve okuma eğitimi üzerine yapılmış araştırmaların incelenmesi
13 Çocuk kitapları ve okuma eğitimi üzerine yapılmış araştırmalar incelenmesi
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocuk kitaplarının çocuklara okuma eğitimindeki etkilerini açıklar.
2 Türkiye’de ve Dünya’da çocuk ve çocuk edebiyatındaki tarihi gelişimi bilir.
3 Masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, anı, tekerleme, tiyatro vb. okuma eğitimi üzerindeki etkisini açıklar.
4 Çocuk kitaplarının içyapı ve dış yapı ölçütlerine dayalı okuma eğitiminde kullanılabilecek bir çocuk kitabı tasarlar.
5 Çocuk kitapları üzerine yapılmış araştırmaları değerlendirir.
6 Çocuk edebiyatı alanında eser basan yayınevlerini ve içeriklerini açıklar.
7 Türk edebiyatından çeşitli kitapların okuma eğitimindeki önemini açıklar.
8 Dünya edebiyatından çeşitli kitapların okuma eğitimindeki önemini açıklar.
9 Çocuk kitapları ve Türkçe eğitimi üzerinde araştırma önerisi yazar.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 20 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 30 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar