Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSTATİSTİK ANALİZLERİ-II Birinci Düzey ZT 542 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Mehmet Ulaş ÇINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Regresyon analizi, varyans analizi ve deneme desenleri için lineer istatistiksel modeller ve bunların kullanımları konusunda detaylı bilgi kazanmaktır.
Dersin Tanımı Regresyon analizi, varyans analizi ve deneme desenleri için lineer istatistiksel modeller ve bunların kullanımları konusunda detaylı bilgi kazanmaktır.

Dersin İçeriği
1 Matris cebiri
2 Doğrusal modellere giriş
3 Tam ranklı modeller
4 Rankı tam olmayan modeller
5 Temel modeller,tek yönlü sınıflandırma
6 İki yönlü içiçe sınıflama
7 İki yönlü çapraz sınıflama
8 Arasınav
9 Confounding
10 Varyans komponentlerine giriş, sabit model, şansa bağlı model, karışık model
11 Dengeli verilerde varyans komponentleri tahmini
12 Normallik varsayımları
13 Dengesiz verilerde varyans komponentleri tahmini 14 Kovaryans
14 Kovaryans modelleri
15 Kovaryans analizi
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Regresyon analizi için istatistiksel modelleri kavrar
2 Varyans analizi için istatistiksel modelleri kavrar
3 Deneme desenleri için istatistiksel modelleri kavrar
4 Kovaryans modellerini öğrenir
5 ---
6 ----
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 5 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mead, R., 1988. The Design of Experiments. Cambridge Univ. Press. 2. Box, G.E.P., Draper, H., 1987. Emprical Model-Building and Response Surfaces. John-Wiley & Sons, New York. 3. Neter, J., Wasseman, W., Kunte, M.H., 1990. Applied Linear Statistical Models, 3rd ed., Irwin, Inc., USA. 4. Stell, R.G.D., Torrie, J.H., 1980. Principles and Procedures of Statistics. 2nd ed. McGraw-Hill Book Co., New York. 5. Mead, R., Curnow, R.N., Hasted, A.M., 1994. Statistical Methods in Agriculture and Experimental Biology. Chapman&Hall, U.K.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar