Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL OKUMA BECERİSİ I Birinci Düzey KDE103 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HYELİM JANG
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. DURSUN EŞSİZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Başlangıç seviyesindeki öğrencilere okuduklarını anlamayı hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Korece metinlerin okunması ve Türkçeye çevrilmesi okunan metinle alakalı korece soru-cevap metoduyla konuyu anlama

Dersin İçeriği
1 1. Bölüm Alfabe 1 (Ünlü+Ünsüz)",2. Bölüm Alfabe 2 (Ünlü+Ünsüz)"
2 3. Bölüm "Alfabe 3 (Telaffuz)" 4.Bölüm" Kendini Tanıtma "
3 5. Bölüm "Bizim Sınıf" 6. Bölüm "Odam"
4 7. Bölüm "Okulumuz" 8. Bölüm "Hasukcip"
5 9. Bölüm "Meslek" 10. Bölüm " Bizim Aile"
6 11. Bölüm "Memleket" 12. Bölüm "Arkadaş"
7 13. Bölüm " Kore Yemeği" 14. Bölüm "Lokanta"
8 ARA SINAV
9 15. Bölüm "Yemeğe Davet" 16. Bölüm " Yemek Siparişi"
10 17. Bölüm "Sabah" 18. Bölüm "Ekim"
11 19. Bölüm "Benim Bir Günüm" 20. Bölüm "Günlük"
12 21. Bölüm " Doğum Günü Hediyesi" 22. Bölüm "CD ve Roman"
13 23. Bölüm "Çiçekci" 24. Bölüm "Donğdemun Pazarı"
14 25. Bölüm " korece Dil Kursu" 26.Bölüm "Conğdonğ Sineması"
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğru telaffuz yeteneği kazanır.
2 Okuduğunu anlama beceresi gelişir.
3 Gramer açısından eksikliklerini tamamlar ve alıştırma yapma imkanı doğar
4 Kelime hazinesi gelişir.
5 Cümle kurma yetisinin gelişmesine yardımcı olur.
6 Kore kültürünü öğrenir.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kim Mi OK vd., Yonsei Korece Okuma 1, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar