Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SIHHİ TESİSAT Birinci Düzey MM 457 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Doğan ERDEMİR
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta yüz yüze, problemlerle uygulamalı olarak
Dersin Amacı Temiz su ve pis su tesisatı, sıcak su tesisatı, hidrofor tesisatı, yağmur suyu tesisatı, güneş enerjisi sistemleri tesisatı, yüzme havuzu tesisatı, su tasfiye sistemleri tesisatı, yangın sistemleri tesisatlarının tasarımı, boyutlandırılması ve projelendirilmesinin öğretilmesi
Dersin Tanımı Sıhhi tesisat sistemleri

Dersin İçeriği
1 Sıhhi tesisat ile ilgili temel kavramlar ve tarifler
2 Temiz su tesisatı yerleştirme kuralları.
3 Temiz su tesisatı yerleştirme kuralları.
4 Boru çapı
5 Boru çapı
6 Hidrofor
7 Yüksek binalar için basınç bölgeleri
8 Pis su tesisatı, Yağmur suyu tesisatı
9 Sıcak su tesisatı hesaplamaları
10 Güneş enerjili su ısıtma sistemlerinin boyutlandırılması
11 Yüzme havuzu tesisatı
12 Su tasfiye sistemleri ve tesisatı
13 Yangın tesisatı
14 Yangın tesisatı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temiz, pis, sıcak ve soğuk su tesisatının projelendirilme,
2 hidrofor hesaplarının ve projelendirmelerinin yapılması,
3 yağmur suyu tesisatının dizaynı,
4 yangın sistemleri ve havuz sistemlerinin hesaplanması ve projelendirilmesi,
5 güneş enerjili su ısıtma sistemlerinin tasarımlarının yapılması
6 Sıhhi tesisat sistemleri ile alakalı matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
7 Sıhhi tesisat ile alakalı karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
8 Sıhhi tesisat ile alakalı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
9 Sıhhi tesisat uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi;
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Sıhhi Tesisat Proje Hazırlama Esasları – TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayınları • Sıhhi Tesisat – ISISAN Çalışmaları
Yardımcı Kaynaklar • Sıhhi Tesisat Proje Hazırlama Esasları – TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayınları • Sıhhi Tesisat – ISISAN Çalışmaları

Ders İle İlgili Dosyalar