Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİNİN FELSEFESİ İkinci Düzey İME 506 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA BOZKURT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin matematik eğitiminin felsefi ve tarihsel gelişini hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu dersin içeriği matematik felsefesinin gelişimi ve bu gelişimin Türkiye''''deki matematik öğretimi müfredatına olan etkisinin incelenmesi oluşturur.

Dersin İçeriği
1 Matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları.
2 Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri
3 Matematiğin doğası
4 Matematiksel bilginin objektifliği
5 Felsefi okulların matematik felsefesine etkileri
6 Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri
7 Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri
8 Ara Sınav
9 Matematik eğitiminde amaçlar
10 Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler
11 Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler
12 Matematik eğitiminde problemler ve araştırmalar
13 Matematik eğitiminde problemler ve araştırmalar
14 Eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik müfredatı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik eğitiminin tarihsel gelişimini bilirler
2 Matematik eğitimindeki gelişmelerin eğitime yansımalarını bilirler
3 Matemetik eğitimine felsefe okullarının etkilerini bilirler
4 Matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliğini kavrarlar
5 Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişkiyi ve bunun kuramsal temellerini bilirler
6 Matematik eğitiminin amaçlarını, matematik eğitiminde çağdaş eğilimleri, problemleri ve araştırmaları bilirler
7 Milli eğitim matematik müfredatını bilirler
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 13 13
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 13 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar