Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I İkinci Düzey ENM 219 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Endüstri Mühendisliği Giriş
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEDA ARIK HATİPOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERCAN ŞENYİĞİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kavram ve 4857, 6331 ve 5510 sayılı yasaları öğrenmelerini sağlamak. İş Güvenliği uzmanı adayı olarak yetişmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Temel olarak iş sağlığı ve güvenliğine yönelik kanunların öğrenilmesi. İş Sağlığı ve güvenliğinin temelini oluşturan Risk Yönetimi ile ilgili metodların ve Risk Değerlemenin nasıl yapılacağının öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 İş Sağlığı ve Güvenliği Nedir? Türkiye ve Dünyadaki durumununa bakış.
2 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAVRAM VE KURALLARININ GELİŞİMİ
3 İş sağlığı ve güvenliği kültürü-1
4 İş sağlığı ve güvenliği kültürü-2
5 Türkiye ve Dünyada İSG
6 Fiziksel risk etmenleri-1
7 Fiziksel risk etmenleri-2
8 Vize sınavı
9 Kişisel Koruyucu Donanımları-1
10 Kişisel Koruyucu Donanımları-2
11 Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-1
12 Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-2
13 Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-3
14 Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-4
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş Sağlığı ve güvenliğinin tarihçesini bilme becerisi kazanma
2 İş Sağlığı ve Güvenliği kültürünü bilme becerisi kazanma
3 Türkiyede ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliğinin gelişimini bilme becerisi kazanma
4 Fiziksel Risk etmenlerini bilme becerisi kazanma
5 Kişisel koruyucu donanımlarını bilme becerisi kazanma
6 Risk Yönetimi ve değerlendirmesini bilme becerisini kazanmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dersin Hocasının Notları ve Çalışma Bakanlığı Sayfasındaki İş Sağlığı Güvenliği Notları
Yardımcı Kaynaklar Tüm İş Sağlığı ve Güvenliğine yönelik yazılan kitaplar ve kullanılan notlar

Ders İle İlgili Dosyalar