Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AĞIZ ÇENE YÜZ BÖLGESİ AĞRILARI, AYIRT EDİCİ TEŞHİS VE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI Üçüncü Düzey DAÇ 621 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans derslerini vermiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SUHEYB BİLGE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ağız çene ve yüz bölgesinde lokalize ağrı teşhis ve tedavisi
Dersin Tanımı Ağız çene ve yüz ağrılarının teşhis ve tedavisi

Dersin İçeriği
1 AĞRININ TANIMI
2 AĞRIDA ROL OYNAYAN MEKANİZMALAR, AĞRI İLETİMİ
3 AĞRIDA ROL OYNAYAN MEKANİZMALAR, AĞRI İLETİMİ
4 AĞRI SINIFLANDIRILMASI
5 AĞRI SINIFLANDIRILMASI
6 Dentin Ağrısı
7 Pulpa Ağrısı
8 Periapikal Ağrı
9 Periodontal Ağrı
10 Diğer Ağrı Nedenleri
11 VASKÜLER NEDENLER
12 NÖROLOJİK NEDENLER (Trigeminal Nevralji, Glossofaringeal Nevralji)
13 NÖROLOJİK NEDENLER (Trigeminal Nevralji, Glossofaringeal Nevralji)
14 TEDAVİ YÖNTEMLERİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Maksillofasiyal bölgedeki ağrıların oluşum mekanizmasını öğrenir
2 maksilofasiyal bölgedeki ağrıların karakterini öğrenir
3 maksillofasiyal bölgedeki ağrıları sınıflandırabilir
4 Nörojenik ağrıları ayırt edebilir
5 Ağrının medikal tedavisi hakkında bilgi sahibi olur
6 Ağrı tedavisindeki cerrahi yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar