Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SHAKESPEARE II Üçüncü Düzey ELIT 504 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ABDUL SERDAR ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze, Sınıfiçi tartışma
Dersin Amacı William Shakespeare’in hayatı, eserleri, yaşadığı dönem ve döneme ait inanç sistemlerini yeniden pekiştirip, yazarın iki oyunu üzerine çeşitli edebiyat eleştirisi kuramları açısından inceleme yapmak.
Dersin Tanımı Shakespeare ve tiyatrosu

Dersin İçeriği
1 Shakespeare Tiyatrosuna genel bir giriş
2 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
3 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
4 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
5 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
6 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
7 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
8 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
9 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
10 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
11 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
12 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
13 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
14 Bir Shakespeare Oyunu ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Shakespeare’in hayatı hakkında etraflı bilgiye sahip olmak
2 2- Elizabeth dönemi hakkında bilgi edinmek
3 3- hayatı ve eserlerinin Elizabeth dönemi ve Rönesans edebiyatı ışığı altında kavranmasını sağlamak.
4 4- Shakespeare’in çağdaşları ile karşılaştırılmasına olanak sağlamak.
5 5- Shakespeare’in iki oyunu üzerinde derin inceleme yapamak.
6 6- yazarın dilinin ve yazım tarzının tanımasına olanak vermek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar