Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİMNOLOJİ Birinci Düzey BİY422 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı,öğrencilerin limnoloji bilimini kavrayabilmesini; içsu ekositemlerini, komunitelerini ve birbiriyle ilişkilerini öğrenebilmesini; içsulardaki kirlenme ve etkilerini anlayabilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Göl (lentik) ve akarsu (lotik) sistemleri olmak üzere tüm içsuların fiziksel, kimyasal özellikleri ile sudaki canlıların çevreleri ile etkileşimini içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Limnoloji biliminin önemi ve tarihçesi
2 Hidrolojik döngü
3 Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri
4 İç suların sınıflandırılması, göller, fiziksel özellikleri
5 Göl suyunun kimyasal özellikleri
6 İçsu ekosistemleri (Göller)
7 İçsu ekosistemleri (Göller)
8 İçsu ekosistemleri (Akarsular)
9 İçsu ekosistemleri (Akarsular)
10 İçsu ekosistemleri (yeraltı suları, kaynaklar ve geçici sular)
11 İçsu komuniteleri (Plankton ve nöston)
12 İçsu komuniteleri (Bentos ve nekton)
13 Enerji akışı (Üreticiler, tüketiciler, ayrıştırıcılar ve birbirleriyle ilişkileri)
14 İçsularda kirlenme kaynakları ve ekosisteme etkileri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Limnoloji bilimine bakış
2 Suyun özellikleri
3 İçsu ekosistemleri
4 İçsularda komuniteler
5 İçsularda enerji akışı
6 İç sularda kirlenme ve ekosisteme etkileri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Limnoloji, Prof. Dr. Jülide Tanyolaç, Hatipoğlu Yayınevi,Ankara-2000
Yardımcı Kaynaklar Limnology, Lake and River Ecosystems;R obert G. Wetzel. Release Date:15 February, 2001; ISBN:0127447601; Publisher:Academic Press Goldman, C.R., Horne, J.A. (1983). Limnology. Mc Graw Hill Book. Comp. Moss, B. (1988). Ecology of Freshwaters. Blackwell Scrent. Publ. Hd.Oxford. U.K. Wetzel, R.G. (1975). Limnology. W.B. Saunders Comp. London.

Ders İle İlgili Dosyalar