Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORGANİK TARIM İkinci Düzey TAB 317 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Organik Tarım ilkeleri ve teknikleri konsunda farkındalik ve temel bilgi birikimi oluşturmak.
Dersin Tanımı 0rganik tarımsal faaliyetlerin yürütülmesi, organik tarımsal üretimin teknikleri, geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, üretim teknikleri, organik üretim girdileri, doğal alanlardan organik tarım ilkelerine uygun olarak ürün toplanması, bu ürünlerin işlenmesi, ambalajlanması, etiketlenmesi, depolanması, taşınması, pazarlanması, kontrolü, sertifikalandırılması, denetimi konularını

Dersin İçeriği
1 Organik Tarımın genel esasları
2 Organik Tarımın Yoğun tarımdan farklı yönleri
3 Organik Tarıma Geçişte Temel Kurallar
4 Organik bitkisel üretim kuralları
5 Organik Ürünlerin doğadan Toplanması ve gen kaynaklarının değerlendirilmesi
6 Organik Tarımda ürün yönetimi ve bitki sağlığı
7 Organik Hayvansal üretim kuralları
8 Organik üretim girdileri
9 Organik Ürünlerin İşlenmesi, Ambalajlanması, Etiketlenmesi,
10 Depolanması, Taşınması ve Pazarlanması
11 Kontrol ve/veya Sertifikasyon Sisteminin İşleyişi
12 Yetkilendirilmiş Kuruluşlarda Aranan Şartlar, Çalışma İzni, Çalışma Esasları ve Yaptırımlar
13 Organik Tarım Komiteleri ve görevleri örgütlenme
14 Agro-eko-turizm ve organik çiftlikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci çevre ve insan sağlığı ve tarımın süründürülebilirliği açısından organik tarımın önemini kavrar
2 Organik tarımın felsefesi ve geleneksel üretim ile farklılıklarını bilir
3 Doğadan toplama ve gen kaynaklarının korunması için gerekli kuralları bilir
4 Organik üretim girdileri hakkında bilgi sahibi olur
5 Pestisit/kimyasal içermeyen bitkisel ve hayvansal üretim üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
6 Organik ürünlerin işlenmesi, depolanması, taşınması ve pazarlanması konusunda temel bilgileri edinir
7 Agro-ekoturizm hakkında genel bilgi sahibi olur
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 3 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bulut S., Ed., "Organik Tarım Eğitim Kitabı", M Grup Matbaacılık A.Ş, KAYSERİ, 2011 (Link)
Yardımcı Kaynaklar Organik tarımın uygulanmasına ilişkin yönetmelik

Ders İle İlgili Dosyalar