Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 Üçüncü Düzey ZBK 721 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MAHMUT ALPER ALTINOK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Program, kültür bitkisi yetiştiriciliğinde ortaya çıkan bitki koruma sorunları ve bunların çözümüne yönelik bilgileri alma, değerlendirme ve uygulamaya aktarma becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Program, Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere iki Anabilim Dalı´ndan oluşmaktadır. Entomoloji Anabilim dalı bitki zararlısı böceklerin, nematotların ve akarların teşhisi, biyolojileri ve bunlarla en uygun mücadele olanaklarını, Fitopatoloji Anabilim dalı ise bitkilerde hastalık oluşturan biyotik (funguslar, virüsler, bakteriler vb.) ve abiyotik faktörler ile bunlarla savaşım olanaklarını araştırmakta ve bu konularda çalışmalar yürütmektedir.

Dersin İçeriği
1 Tez hazırlık danışmanlığı
2 Tez çalışmalarına yönelik danışmanlık
3 Tezin yazımına yönelik danışmanlık
4 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
5 Tezin yazımına yönelik danışmanlık
6 Tezin yazımına yönelik danışmanlık
7 Tezin yazımına yönelik danışmanlık
8 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
9 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
10 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
11 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
12 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
13 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
14 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
15 Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
2 Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
3 Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
4 Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
5 Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tez konusuyla ilgili literatür
Yardımcı Kaynaklar Tez ile ilgili yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar