Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI Üçüncü Düzey TEA 625 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADNAN KARADÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Araştırma, tartışma ve proje geliştirme
Dersin Amacı Türkçenin yabancı olarak öğretimine yönelik öğretimsel teorileri araştırma, dil öğretimiyle ilgili sorunlara porojeler hazırlama
Dersin Tanımı Bu ders, Yabancılara Türkçenin öğretiminde program, ders materyalleri, öğretim yöntem ve yaklaşımlara dönük proje ve araştırmaları içerir.

Dersin İçeriği
1 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine genel bir bakış
2 Dil öğretiminin temel ögeleri, programlar ve materyaller
3 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde program sorunu
4 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde program sorunu
5 Ders kitaplarından kaynaklana sorunlar
6 Ders kitabı incelemeleri
7 Dil öğretimi yaklaşımları
8 Dil öğretimi yaklaşımlarından iletişimsel yaklaşım
9 Geleneksel dil öğretimi yaklaşımından kaynaklanan sorunlar, bilgi odaklı yaklaşımlar
10 Dil öğretim düzeyleri hedef ve kazanımları
11 Dil öğretim düzeyleri hedef ve kazanımları
12 Dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme
13 Ödev ve proje incelemleri
14 Ödev ve proje incelemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Proje ve ödevler
2 Alanla ilgili makaleler
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 12 12
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DEMİRCAN Ömer, Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri: Dil Bilimleri Öğrenme ve Öğretme Yolları, Yabancı Dil Öğretimi Yaklaşım ve Yöntemleri, Ekin Eğitim Yayımları, İstanbul 1990. ARSLAN Mustafa, Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi Kılavuzu (Temel Seviye), IBU Publications, Sarajevo 2010. http://www.jret.org/FileUpload/ds217232/File/otmgcomplete.pdf
Yardımcı Kaynaklar Diller için Avrupa Başvuru Ortak Metni UZUN, N. Engin (Editör) (2010), Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe-Temel A1-A2 (Ders Kitabı, Öğretmen Kitabı, Çalışma Kitabı), Ankara Üniversitesi TÖMER, , Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. UZUN, N. Engin (Editör) (2010), Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe-Orta B1 (Ders Kitabı, Çalışma Kitabı), Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar