Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
R İLE VERİ ANALİZİ Üçüncü Düzey JFM 531 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMRAN KÖYLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMRAN KÖYLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders kapsamında R dili ile verileri analiz etmeyi ve görselleştirmeyi ve tekrarlanabilir veri analizi raporları oluşturmayı, istatistiksel çıkarımın doğasına ilişkin kavramsal bir anlayış sergilemeyi, istatistiksel çıkarım ve modelleme yapmayı, istatistiksel sonuçları doğru, etkili, veriye dayalı kararları değerlendirmeyi ve veri analizi için R paketleri ile verileri düzenlemeyi ve görselleştirme öğrenilecektir.
Dersin Tanımı R dili ile temel veri görselleştirme, istatistiksel test ve çıkarım ve doğrusal modelleme ile veri analizinde istatistiksel hesaplamalar.

Dersin İçeriği
1 Olasılık ve veriye giriş
2 R ve RStudio üzerinde veri projesine giriş ve uygulama
3 Rastgele değişkenlerin dağılımları
4 R ve RStudio üzerinde veri projesi uygulama
5 Sayısal verilerden çıkarımlar
6 R ve RStudio üzerinde veri projesi uygulama
7 Sayısal verilerden çıkarımlar
8 R ve RStudio üzerinde veri projesi uygulama
9 Kategorik veri
10 R ve RStudio üzerinde veri projesi uygulama
11 Lineer regresyon
12 R ve RStudio üzerinde veri projesi uygulama
13 Güven aralığı, hipotez testleri, merkezi limit teoremi
14 R ve RStudio üzerinde veri projesi uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 R dilinde verileri analiz etmeyi ve görselleştirmeyi R paketleri ile yapabilir
2 Tekrarlanabilir veri analizi raporları oluşturmayı yapabilir.
3 İstatistiksel çıkarımın doğasına ilişkin kavramsal bir anlayış sergilemeyi yapabilir.
4 İstatistiksel çıkarım ve modelleme yapabilir.
5 İstatistiksel sonuçları doğru, etkili biçimde veriye dayalı kararları değerlendirmeyi yapabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı Fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar