Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYKU POLİSOMNOGRAFİ-III Üçüncü Düzey ENF 291 3 9.00 9.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE ERDOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ,PROF. DR. SEVDA İSMAİLOĞULLARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEVDA İSMAİLOĞULLARI
Dersin Veriliş Şekli Teorik (yüz yüze ve powerpointle), pratik, öğrencilerin kendi otonom çalışması
Dersin Amacı Polisomnografide hareket, solunum, arousal, kardiyak skorlama
Dersin Tanımı Polisomnografide hareket, solunum, arousal, kardiyak skorlama

Dersin İçeriği
1 1- Polisomnografide hareket skorlama tanım ve kuralları-1 11- 12- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü 13- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü 14- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
2 Pratik
3 Polisomnografide hareket skorlama tanım ve kuralları-2
4 Pratik
5 Polisomnografide solunum skorlama tanım ve kuralları-1
6 Pratik
7 Polisomnografide solunum skorlama tanım ve kuralları-2
8 vize
9 Polisomnogarfise arousal ve kardiyak skorlama
10 Pratik
11 Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
12 Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
13 Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
14 Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Polisomnografide hareket skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
2 Polisomnografide solunum skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
3 Polisomnografide arousal skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
4 Polisomnografide kardiyak skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
5 Hasta kaydı tutar
6 Hasta bilgilendirmesi yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 12 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     218
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Amerikan Uyku Teknisyenleri Birliği''nin temel kitabının Türkçe çevirisi.

Ders İle İlgili Dosyalar