Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PRATİK RUSÇA VIII Birinci Düzey RDE 404 Zorunlu 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR. DR. YANA PARKHETA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Diyalog şeklinde geçen derste, öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açmak için, yeni gramer ve cümle yapıları içerir. Değerlendirme ve sınavlar, öğrenci tarafından seçilen bir konunun, sözlü ve yazılı olarak sunumu şeklinde gerçekleştirilir.

Dersin İçeriği
1 “Hangi otel sizin için uygun?” /Konuyla ilgili konuşma: “Ben bir otel müdürüyüm.”.(ПРКЯ s. 5-8)
2 Konu: "Hava durumu". Kelimenin doğrudan ve mecazi (ikincil) anlamı. Diyaloglar (ПРКЯ 21-23)
3 “Beynimiz” metniyle çalışma. (ПРКЯ s.27-30). Kumar, bir kişinin kişiliğini nasıl etkiler?
4 Konuyla ilgili konuşma: "Mutluluk nedir?" Metinle çalışmak (ПРКЯ s.40-42)
5 “Atatürk Kimdir?” metniyle çalışma Yabancıların gözünden Mustafa Kemal Atatürk. (ПРКЯ 71-73)./
6 Bilimsel tarzın sözcüksel araçları. Metinlerle çalışmak: "Özet», «CV», "Mahkeme Kararı". «Bildirim» (ПРКЯ 91-95)
7 Pratik ders. Belgelerle çalışmak. Belgelerin hazırlanması. Çeviri. Dinleme.
8 Konuşma. Diyaloglar. Tekrar. Sınava hazırlık.
9 Atasözleri üzerine konuşmalar (С. 91-94). Karşılaştırmalı yönü.
10 Konuyla ilgili konuşma: "Başarılı bir insanın portresi: beceri hedefler belirler ve sorunları çözer.» (С. 95). «Başarı" konulu monolog. Başarılı insanlar»
11 Ülkem bugün ve yarın. Metinler üzerinde çalışmak "Ülkem bugün ve yarın. Ekvador», "Ülkem İtalya" » (С. 104-105). / Konuşma : "Türkiye bugün ve yarın» «Türkiye bugün ve yarın»./
12 Metinle çalışmak: "A. S. Puşkin''''''''''''''''''''''''''''''''i okuyoruz - Rusça konuşmanın mükemmel bir örneği" » (С. 106). A. S. Puşkin''''''''''''''''''''''''''''''''in şiir metni üzerindeki çalışma «Mahkum" (С. 167). Türk edebiyatında şiir ve sembolizm üzerine söylem
13 «İzlenimlerin insan hayatındaki Rolü" metniyle çalışmak (S. 107-108). Konuyla ilgili konuşma: Türk Zihniyetinin bir parçası olarak İzlenebilirlik
14 Tekrar. / Araştırma ödev için grupların oluşturma, konu belirtme, tartışma.Konuşma
15 Genel tekrar. Final sınavına hazırlık.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, öğrenilmiş sözcükleri kullanarak tartışılan konularda tartışabilir.
2 Öğrenci, öğrenilmiş frazeolojik ifadeleri ve gramer yapılarını kullanarak verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
3 Öğrenci, öğrenilmiş frazeolojik ifadeleri ve gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir.
4 Öğrenci, öğrenilmiş konularda ve öğrenilmiş sözcükleri, frazeolojik ifadeleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak tanıtabilir.
5 Öğrenci, kelime haznesini geliştirerek verildiği konularda araştırma ve tartışma yapar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 1 8
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Долинская В. И., Гейна О. В. Собеседник: Коммуникативный курс русского языка для иностранцев: учебное пособие. – Одесса: ОНЭУ, 2014. – 239 с. (С)
Yardımcı Kaynaklar Пархета Я. Практический курс русского языка [Учебник для иностранных студентов четвертого курса]. Кайсери, 2024 г.(ПРКЯ)

Ders İle İlgili Dosyalar