Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SULAMA VE DRENAJ Birinci Düzey TSM210 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOKTUR.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin Amacı TARIMDA SULAMANIN TANIMI VE GEREKLİLİĞİNİ, TOPRAK-SU-BİTKİ İLŞKİLERİNİ, TOPRAK NEM ÖLÇME ALETLERİ, BİTKİ-SU TÜKETİMİ HESAPLAMASINI, SULAMA YÖNTEMLERİNİ, SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEYİ, DRENAJIN TANIMI VE HESAPLAMALARININ YAPILMASINI KAPSAMAKTADIR.
Dersin Tanımı BU DERS ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ ÜNVANINI ALACAK OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TEMEL SULAMA ve DRENAJ BİLGİLERİ KAPSAMAKTADIR.

Dersin İçeriği
1 DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK VE SU KAYNAKLARI
2 TOPRAĞIN YAPISI, BÜNYESİ, HACİM AĞIRLIĞI, POROZİTESİ
3 TOPRAK NEM İÇERİĞİ BELİRLEME YÖNTEM VE ALETLERİ
4 TANSİYOMETRE, NÖTRONMETRE, TDR, NAYLON BLOKLAR KULLANIMI
5 BİTKİ-SU TÜKETİMİNİN TANIMLANMASI VE BELİRLEME YÖNTEMLERİ
6 SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
7 SULAMA YÖNTEMLERİ: YÜZEY VE BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
8 RANDIMAN KAVRAMI
9 SULAMA YÖNTEMLERİNDE SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEK
10 SULAMA SUYU KALİTESİ VE TUZLULUK PROBLEMLERİ
11 SULAMA SUYU KALİTESİ BELİRLEME YÖNTEMLERİ
12 SORUNLU ARAZİLERDE YIKAMA İHTİYACI BELİRLEMEK
13 DRENAJIN TANIMI, LUZUMU, AVANTAJLARI
14 DRENAJ YÖNTEMLERİ VE HESAPLAMASI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TOPRAK VE SU KAYNAKLARINA İLŞKİN BİLGİLER,
2 TOPRAK-SU-BİTKİ İLİŞKİLERİ
3 TEMEL TOPRAK SU SABİTLERİ VE HESAPLAMALARI
4 SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
5 BİTKİ SU TÜKETİMLERİNİN BELİRLENMESİ
6 SULAMA PROGRAMI YAPILMASI
7 DRENAJIN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ ÖĞRENİLMİŞ OLUR.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı SULAMA VE DRENAJ
Yardımcı Kaynaklar SULAMA

Ders İle İlgili Dosyalar