Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AERODİNAMİK Üçüncü Düzey UGMB 201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri None
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör DR.ÖĞR.ÜYESİ SELİM TANGÖZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELİM TANGÖZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Temel aerodinamik kavramlar öncelikle tahtada teorik olarak sonrada video desteğiyle anlatıtılır
Dersin Amacı Temel aerodinamik kavramları öğrenciye aktarmak
Dersin Tanımı Temel aerodinamik kavramları öğrenciye aktarmak

Dersin İçeriği
1 hava aracına etkiyen temel kuvvetler
2 Atmosfer
3 Süreklilik prensibini ve Bernoulli teoremi
4 Aerodinamik merkez ve basınç merkezi
5 Taşıma kuvveti ve etkili faktörler
6 Taşıma kuvveti ve etkili faktörler
7 Sürükleme kuvveti ve etkili faktörler
8 Sürükleme kuvveti ve etkili faktörler
9 Sürükleme kuvveti ve etkili faktörler
10 Üç boyutlu akışlar
11 Üç boyutlu akışlar
12 Yüksek hızda uçuş
13 Yüksek hızda uçuş
14 Yüksek hızda uçuş
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci hava aracına etkiyen temel kuvvetleri öğrenir
2 Öğrenci atmosfer konusunda temel bilgileri kavrar
3 Süreklilik prensibini ve Bernoulli teoremini öğrenir
4 Temel kanat profili kavramlarını öğrenir
5 Aerodinamik merkez ve basınç merkezi kavramlarını anlar
6 Taşıma kuvvetini ve etkili faktörleri kavrar
7 Sürükleme kuvvetini ve etkili faktörleri öğrenir
8 Üç boyutlu akışlar hakkında temel bilgilere sahip olur
9 Yüksek hızda uçuş konusunda temel bilgileri öğrenir
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J. Anderson, Aerodynamics
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar