Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK TURİZMİ Birinci Düzey SEC233 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma, örnek ülke gösterimleri.
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin sağlık turizmi ile ilgili bilgilerini zenginleştirmek, Türkiye ve dünyadaki sağlık turizmi ile ilgili farklı uygulamaları öğrenmelerini sağlayarak sağlık çalışanlarının bu farklı ve küresel uzmanlık alanına kendilerini hazırlamalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sağlık turizmindeki temel kavramlar, türleri ve tutundurma ve pazarlama uygulamaları hakkında bilgi vermek; Dünyadaki sağlık turizmi, spa ve wellness turizmi, termal banyolar vs. gibi temel kavramların tanımlanması ve gerçek hayattan örneklerin anlatılarak öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Turizm Kavramı, Turizmin Tarihçesi ve Ülke Ekonomilerine Katkıları
2 Turizm türleri ve turizm politikaları, Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi çeşitleri.
3 Termal turizm ve spa/wellness, Dünyada ve Türkiye’de termal turizm
4 Medikal Turizm Dünyada ve Türkiye’de Medikal Turizm
5 Örnek ülkelerin medikal Turizm uygulamalarının incelenmesi
6 İleri Yaş ve Engelli Turizmi
7 Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri Sağlık turizminde markalaşma ve Dijital Pazarlama
8 Medikal Turizmde Kalite Ve Akreditasyon
9 VİZE
10 Turist Sağlığı Hizmetleri Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
11 Sağlık turizminde etik ve hasta hakları.
12 Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar, Sağlık Turizminde Teşvik (Devlet Desteği) Politikaları.
13 Kayseri ilinin Medikal ve Termal Turizm açısından değerlendirilmesi
14 Kayseri ilinin Medikal ve Termal Turizm açısından değerlendirilmesi
15 Kayseri ilinin sağlık Turizmi açısından SWOT analizinin yapılması ve örnek uygulamaların sunulması
16 Kayseri ilinin sağlık Turizmi açısından SWOT analizinin yapılması ve örnek uygulamaların sunulması
17 final exam
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Turizm kavramını, türlerini ve turizmin ülke ekonomisine nasıl katkı sağladığını bilir.
2 Sağlık turizminin önemini ve ülke imaj ve ekonomisine katkısını kavrar
3 Termal turizm çeşitlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
4 Medikal turizme yönelme nedenlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
5 İleri yaş ve engelli turizmindeki uygulamaları kavrar.
6 Sağlık turizmindeki yasal düzenlemeleri, akreditasyonun önemini, destek ve teşvikleri kavrar.
7 Sağlık turizminde pazarlamanın önemini anlar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar SAĞLIK TURİZMİ Dilaver Tengilimoğlu

Ders İle İlgili Dosyalar