Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINDA GELİŞMELER İkinci Düzey EGB 520 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere yüksek öğretim düzeyinde eğitim programı hazırlama; etkili öğretme-öğrenme süreçleri düzenleme ve programın etkililiğini değerlendirme becerileri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Yükseköğretimin tarihçesi; yükseköğretim programlarının geliştirilmesinde yeni yaklaşımlar; yükseköğretimde bir konu alanında program tasarlama, uygulama ve değerlendirme; yükseköğretimde disiplinlerarası program tasarlama.

Dersin İçeriği
1 Yükseköğretim Tarihi
2 Dünyada Yükseköğretim Programları Gelişmeler
3 Yükseköğretim Programı Türkiye'de çalışma
4 Yükseköğretim programlarının geliştirilmesine yeni yaklaşımlar
5 Yükseköğretim programlarının geliştirilmesine yeni yaklaşımlar
6 Yükseköğretim programlarının geliştirilmesine yeni yaklaşımlar
7 Arasınav
8 Bir konu alanında yüksek öğrenim programları tasarlarken, uygulama ve değerlendirme
9 Bir konu alanında yüksek öğrenim programları tasarlarken, uygulama ve değerlendirme
10 Bir konu alanında yüksek öğrenim programları tasarlarken, uygulama ve değerlendirme
11 Yüksek öğretimde disiplinler arası programları tasarlamıştır.
12 Yüksek öğretimde disiplinler arası programları tasarlamıştır.
13 Yüksek öğretimde disiplinler arası programları tasarlamıştır.
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dünyada ve Türkiye'deki program geliştirme çalışmalarını bilme
2 Yükseköğretimde çeşitli program geliştirme modellerini kavrayabilme
3 Yükseköğretimde çeşitli program geliştirme modellerine göre öğretim programını tasarlayabilme
4 Yükseköğretimde öğrencilerin etkili öğrenmelerine rehberlik edebilme
5 Öğrencilerin öğrenmesini ve yetişeği değerlendirebilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Türkiye'de Yükseköğretimin ve YÖK'ün Tarihi // İlhan Tekeli
Yardımcı Kaynaklar McNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. Zook K. B. (2000). Instructional Design for Classroom Teaching and Learning. Wadsworth Publishing Darling-Hammond L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. John Wiley & Sons, Inc. Fry, H., S. Ketteridge, S. Marshall. (2003). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education Kogan Page Limited,Second Ed.

Ders İle İlgili Dosyalar