Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOİNFORMATİK Üçüncü Düzey BİM 625 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. CELAL ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. CELAL ÖZTÜRK
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Biyoinformatik kavramlarının ve kullanım alanlarını öğrenilmesi ve biyoinformatik problemlerine çözüm yöntemleri geliştirilmesinin sağlanması
Dersin Tanımı Biyoinformatik kavramı ve kullanım alanları, bilgi kuramı, bilginin toplanması, işlenmesi ve paylaşılması, biyoinformatik problemlerine çözüm yöntemleri geliştirilmesi

Dersin İçeriği
1 Introduction to Bioinformatics
2 Introduction to biological databases
3 Overview of bioinformatics problems
4 Computational problems in molecular biology
5 Gene finding
6 Gene expression data analysis
7 Pairwise sequence comparison
8 Multiple Sequence Alignment Algorithms
9 Introduction to protein structures
10 Protein Structure Prediction
11 Microarray data normalization and analysis
12 Introduction to Systems Biology
13 Gene regulatory networks
14 Exam
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler biyoinformatik kavramlarını ve kullanım alanlarını öğrenirler
2 Öğrenciler biyolojik veri bankalarını kullanabilirler
3 Öğrenciler dizileme çalışmaları yapabilirler ve sonuçlarını değerlendirebilirler
4 Öğrenciler biyoinformatik problemlerine yeni çözümler sunabilirler
5 Algoritma geliştirme
6 Biyoinformatik araçları ve veri kullanımı
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 50 50
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Zvelebil and J. O. Baum, Understanding Bioinformatics, Garland Science, 2008.
Yardımcı Kaynaklar D.E. Krane and M.L. Raymer, Fundamental Concepts of Bioinformatics, Pearson Education, 2003. N. C. Jones and P. A. Pevzner, An Introduction to Bioinformatics Algorithms, MIT press, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar