Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Birinci Düzey MB 001 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders, açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavram ve kuramlarını, Türkiye ve dünyadaki gelişimini, sınıf yönetimi ve bileşenlerini, karşılaşılan sorunları ve çözüm önerilerini, ayrıca öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını kavrayarak etkili bir şekilde uygulayabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavram ve kuramlarını, Türkiye ve dünyadaki gelişimini, sınıf yönetimi ve bileşenlerini, karşılaşılan sorunları ve çözüm önerilerini, ayrıca öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını kavrayarak etkili bir şekilde uygulayabilmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve kuramları
2 Dünyada ve Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenmenin gelişimi
3 Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri
4 Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve çözüm önerileri
5 Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklayabilir.
2 Dünyada ve Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenmenin gelişim sürecini değerlendirebilir.
3 Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenlerini tanımlayarak etkili yönetim stratejileri geliştirebilir.
4 Açık ve uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunları analiz ederek çözüm önerileri üretebilir.
5 Öğretmen yetiştirme sürecinde açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceleyerek etkili kullanımı konusunda öneriler sunabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Karataş, S. & Kılıç Çakmak, E. (2020). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi. Kurşun, E., Yıldırım, S., & Karaman, S. (2022). Açık ve uzaktan öğrenme kuramları. Nobel Akademik Yayıncılık. Fırat, M. (2021). Uygulamadan kurama açık ve uzaktan öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar