Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Birinci Düzey SEC106 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LALE KARASU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LALE KARASU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan eğitim şeklinde verilmektedir.
Dersin Amacı Öğrencilerin çalışmaya başladığı zaman alınması gerekli iş güvenliği önlemlerinin kaza olmadan önce alınmasının önemini ve yasal sorumluluklarının farkına varmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı İş kazasının tanımı, İş kazası çeşitleri, meslek hastalıkları, kazanın temel nedenleri, iş güvenliği yöntemleri, risk değerlendirmesi, iş güvenliği organizasyonu, kişisel koruyucu donanımlar

Dersin İçeriği
1 İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı ve önemi, tarihsel gelişimi,
2 İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,
3 Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,
4 Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları
5 İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar,
6 İş kazalarının sebepleri ve risk değerlendirmesi,
7 Meslek hastalıkları, korunma yöntemleri,
8 Biyolojik risk etmenleri,
9 Ara sınav
10 Kişisel koruyucu donanım,
11 Psikososyal risk etmenleri,
12 Kimyasal risk etmenleri,
13 Fiziksel risk etmenleri,
14 Ergonomik risk etmenleri,
15 Yangından korunma, tahliye ve kurtarma,
16 Güvenlik ve sağlık işaretleri,
17 Final
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş sağlığı ve güvenliğindeki temel kavramları bilir
2 İş kazasını tanımlayabilir
3 İSG mevzuatının genel yapısını bilir
4 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun amacını ve işverenin yükümlülüklerini sıralayabilir
5 İş ekipmanlarından kaynaklı tehlikeleri tanımlayabilir
6 İş sağlığı ve güvenliğini sağlamak için kullanılan yöntemleri bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yayımlanmamış ders notları
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Abdulvahap YİĞİT, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı, Alfa Yayınları, 2013 www.mevzuat.gov.tr

Ders İle İlgili Dosyalar