Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA BESLENME Birinci Düzey BDY 608 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında Doktora Öğrencisi olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NALAN HAKİME NOĞAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Otizm Spektrum Bozukluğunun nedenlerini ve beslenme tedavisinin amaçlarını öğrenmek
Dersin Tanımı Otizm Spektrum Bozukluğunun tanımı, etiyolojisi, belirtileri, komplikasyonları, tıbbi beslenme tedavisi.

Dersin İçeriği
1 Otizm Spektrum Bozukluğunun tanısı, belirtileri
2 Otizm Spektrum Bozukluğunun etiyolojisi ve epidemiyolojisi
3 Otizm Spektrum Bozukluğunun etiyolojisi ve epidemiyolojisi
4 Otizm Spektrum Bozukluğuna eşlik eden klinik durumlar
5 Otizm Spektrum Bozukluğuna eşlik eden klinik durumlar
6 Otizm Spektrum Bozukluğunda gastrointestinal problemler
7 Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların beslenme durumlarının değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Otizm Spektrum Bozukluğunun tedavisi
10 Otizm Spektrum Bozukluğunda diyet tedavisi
11 Otizm Spektrum Bozukluğunda vitamin ve minerallerin etkisi
12 Otizm Spektrum Bozukluğunda vitamin ve minerallerin etkisi
13 Otizm Spektrum Bozukluğunda probiyotikler ve prebiyotiklerin etkisi
14 Seminer sunumları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Otizm Spektrum Bozukluğunun etiyolojisini öğrenir
2 Otizm Spektrum Bozukluğunda görülen gastrointestinal problemleri öğrenir
3 Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların beslenme durumlarını değerlendirilmeyi öğrenir
4 Otizm Spektrum Bozukluğunun diyet tedavisini uygulamayı öğrenir
5 Otizm Spektrum Bozukluğunda vitamin ve minerallerin etkisini öğrenir
6 Otizm Spektrum Bozukluğunda probiyotikler ve prebiyotiklerin etkisini öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uluslararası beslenme ve diyet dergileri
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası beslenme ve diyet dergileri

Ders İle İlgili Dosyalar