Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA BESLENME Üçüncü Düzey BDY 608 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında Doktora Öğrencisi olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NALAN HAKİME NOĞAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Otizm Spektrum Bozukluğunun nedenlerini ve beslenme tedavisinin amaçlarını öğrenmek
Dersin Tanımı Otizm Spektrum Bozukluğunun tanımı, etiyolojisi, belirtileri, komplikasyonları, tıbbi beslenme tedavisi.

Dersin İçeriği
1 Otizm Spektrum Bozukluğunun tanısı, belirtileri
2 Otizm Spektrum Bozukluğunun etiyolojisi ve epidemiyolojisi
3 Otizm Spektrum Bozukluğunun etiyolojisi ve epidemiyolojisi
4 Otizm Spektrum Bozukluğuna eşlik eden klinik durumlar
5 Otizm Spektrum Bozukluğuna eşlik eden klinik durumlar
6 Otizm Spektrum Bozukluğunda gastrointestinal problemler
7 Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların beslenme durumlarının değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Otizm Spektrum Bozukluğunun tedavisi
10 Otizm Spektrum Bozukluğunda diyet tedavisi
11 Otizm Spektrum Bozukluğunda vitamin ve minerallerin etkisi
12 Otizm Spektrum Bozukluğunda vitamin ve minerallerin etkisi
13 Otizm Spektrum Bozukluğunda probiyotikler ve prebiyotiklerin etkisi
14 Seminer sunumları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Otizm Spektrum Bozukluğunun etiyolojisini öğrenir
2 Otizm Spektrum Bozukluğunda görülen gastrointestinal problemleri öğrenir
3 Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların beslenme durumlarını değerlendirilmeyi öğrenir
4 Otizm Spektrum Bozukluğunun diyet tedavisini uygulamayı öğrenir
5 Otizm Spektrum Bozukluğunda vitamin ve minerallerin etkisini öğrenir
6 Otizm Spektrum Bozukluğunda probiyotikler ve prebiyotiklerin etkisini öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uluslararası beslenme ve diyet dergileri
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası beslenme ve diyet dergileri

Ders İle İlgili Dosyalar