Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ İkinci Düzey SNE 501 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Araştırma metodları konusunda gerekli ön bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Eğitim araştırmalarını yürütmek ve araştırma basamakları hakkında beceriler kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Eğitim Araştırmalarının Temelleri-Araştırma Türleri
2 Araştırma Problemi
3 Değişkenler, Örneklem, Ölçekler
4 Veri Toplama araçları-Geçerlik ve Güvenirlik
5 Uygulama
6 Nitel ve Nicel Araştırmalar
7 Geçerlilik
8 Performans Görevi Tanıtımı
9 Araştırma Metodlarına Giriş
10 Deneysel Araştırma
11 İlişkisel Araştırma
12 Nedensel-Karşılaştırmalı Araştırma
13 Alan Araştırması, İçerik Analizi
14 Performans Görevi Sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştıma metodları konusunda gerekli ön bilgi ve becerilerin kazanabilecek,
2 ğitim alanındaki araştırmalarda başlıca yaklaşımların ve araştırma planlama, analiz etme, yürütme ve yorumlamadaki başlıca modellerin tanımlayabilecek,
3 Eğitimde Bilgi teknolojileri ve iletişim alanında analiz yapabilecek ve araştırma önerebilecek,
4 Bir araştırma konusu belirlenerek tüm araştırma aşamalarını uygulayabilecektir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8 Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 5 30
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Büyüköztürk., Ş, Akgün Ö.E., Karadeniz, D., Demirel F., Kılıç E. (2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PEGEM Yayınevi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Franenkel, J.R., & Wallen N. (1996). How to Evaluate Design and Evaluate Research in Education, McGraw-Hill Co.

Ders İle İlgili Dosyalar