Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MANYETİK REZONANS GÖRÜNTÜLEME-1: FİZİK Üçüncü Düzey BMM 621 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. KAZIM ZİYA GÜMÜŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye Manyetik Rezonans Görüntülemenin temelleri ve altında yatan fiziği hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Manyetik rezonans görüntüleme fiziği

Dersin İçeriği
1 MR Görüntüleme Tarihi ve Temelleri: Ekipman ve Protokoller
2 Manyetizasyon ve Presesyon: Klasik ve Kuantum Yaklaşımı
3 Rezonans ve Bloch Denklemi
4 Doku Relaksasyonu: T1 ve T2
5 RF ve Kesit Seçimi
6 Faz ve Frekans Kodlama ve K-Uzayı
7 Pulse Diagramları: 2D ve 3D Görüntüleme
8 Görüntü Rekonstrüksiyonu: Fourier transform
9 Spin Eko ve Gradient Eko sekanslari
10 Baskılama ve Inversiyon teknikleri
11 Görüntü parametreleri ve Protokol Optimizasyonu
12 Görüntü Artifakları
13 MR Cihazını Tanıma
14 MR Güvenliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MR görüntülemenin altındakı fiziksel prensipleri klasik ve kuantum fiziğine göre izah edebilme
2 T1 ve T2 relaksasyon mekanizmasını öğrenme
3 Pulse diyagramlarını anlama, spin ve gradien eko sekanslarını öğrenme
4 k-uzayını ve kodlanmasını ve görüntü rekonstrüksiyon tekniğini öğrenme
5 MR protokol parametrelerini optimize edebilme
6 Görüntü artifaktlarını tanıma, giderme yollarını öğrenme
7 MR cihazını tanıma, MR güvenliği hakkında bilgi sahibi olma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 10 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Principles of Magnetic Resonance Imaging by Liang & Lauterbur
Yardımcı Kaynaklar MRI from Picture to Proton by McRobbie, Moore, Graves MR Fizik Kursu

Ders İle İlgili Dosyalar