Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MANYETİK REZONANS GÖRÜNTÜLEME-1: FİZİK Birinci Düzey BMM 621 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. KAZIM ZİYA GÜMÜŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye Manyetik Rezonans Görüntülemenin temelleri ve altında yatan fiziği hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Manyetik rezonans görüntüleme fiziği

Dersin İçeriği
1 MR Görüntüleme Tarihi ve Temelleri: Ekipman ve Protokoller
2 Manyetizasyon ve Presesyon: Klasik ve Kuantum Yaklaşımı
3 Rezonans ve Bloch Denklemi
4 Doku Relaksasyonu: T1 ve T2
5 RF ve Kesit Seçimi
6 Faz ve Frekans Kodlama ve K-Uzayı
7 Pulse Diagramları: 2D ve 3D Görüntüleme
8 Görüntü Rekonstrüksiyonu: Fourier transform
9 Spin Eko ve Gradient Eko sekanslari
10 Baskılama ve Inversiyon teknikleri
11 Görüntü parametreleri ve Protokol Optimizasyonu
12 Görüntü Artifakları
13 MR Cihazını Tanıma
14 MR Güvenliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MR görüntülemenin altındakı fiziksel prensipleri klasik ve kuantum fiziğine göre izah edebilme
2 T1 ve T2 relaksasyon mekanizmasını öğrenme
3 Pulse diyagramlarını anlama, spin ve gradien eko sekanslarını öğrenme
4 k-uzayını ve kodlanmasını ve görüntü rekonstrüksiyon tekniğini öğrenme
5 MR protokol parametrelerini optimize edebilme
6 Görüntü artifaktlarını tanıma, giderme yollarını öğrenme
7 MR cihazını tanıma, MR güvenliği hakkında bilgi sahibi olma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 10 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Principles of Magnetic Resonance Imaging by Liang & Lauterbur
Yardımcı Kaynaklar MRI from Picture to Proton by McRobbie, Moore, Graves MR Fizik Kursu

Ders İle İlgili Dosyalar