Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TURKISH POLITICS I İkinci Düzey F-SKY321 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi M. İnanç Özekmekçi
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Face to face
Dersin Amacı To give students an idea about the actors, political ideologies, periods and fundamental turning points of the Ottoman political life and to gain a historical perspective on current political and social developments.
Dersin Tanımı This course focuses on the Ottoman political and social life in the 19th and early 20th centuries, as well as the change and evolution of political thoughts. In this course, the Ottoman Turkish Constitutional, political and administrative system; development of political culture; electoral systems, role of political parties, non-governmental organizations; public opinion will also be emphasized. In addition, the evolution of Ottoman-Turkish political life from the 19th century to the present and the changes experienced are among the subjects of the course. In the process of modernization, Ottoman Political Life, political thoughts (Islamism, nationalism, feminism, liberalism, socialism), political institutions (parliament, elections, military coups), state-society relations, non-governmental organizations, the transition from the Empire to the Republic, elections will also be emphasized.

Dersin İçeriği
1 What is an empire? Ottoman Empire''s political and social institutions the Classical period (-1300-1600)
2 What is the Tanzimat, Political, social and economic changing during the Tanzimat Period
3 Political elites and political thought in the 19th century
4 Ottoman economic situation in the 19th century and integration to the World Economic System
5 Social and religious life and statues, Millet System in the 19th century
6 Reaction to the Tanzimat and The New Ottoman Society
7 The First Constitutional Period: the first constitution and the first parliament
8 Midterm exam
9 Abdulhamid the Second''s period and Conservative Modernism
10 Jön Turks Movement in exile
11 Beginning of the Second Constitutional Period: Declaration of the Freedom and Revolution of the 1908
12 Political Parties and political thoughts during the Second Constitutional Period
13 Wars (Tripoli, Balkans and The First world War) and Ottoman Society, non-governmental organization and ethnics conflict
14 Committee of Union and Progress
15 Political developments in the Armistice Period and National Struggle.
16 Final Exams
17 Final Exams
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 To learn Ottoman Empire''s main aspects from beginning of the 19th century up to now.
2 To learn classical Ottoman society and political system
3 To read Ottoman-Turkish modernization from the perspective of power struggle between different political actors.
4 To understand historical background of structural political problems that Turkey face with today.
5 To grasp the relation between economical structure and modernization
6 -To grasp main dynamics of the transition from the empire to nation state process.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erik J. Zürcher, Modernleşen Türkiye''nin Tarihi. İletişim Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar None

Ders İle İlgili Dosyalar