Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATÖLYE II İkinci Düzey RES602 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik/sunum/tartışma/uygulama
Dersin Amacı Bu dersin sonunda bütün öğrenciler edindikleri bilgileri sentezleyerek kişisel artistik becerilerini ortaya koyan farklı disiplinleri bir arada kullandığı çağdaş ve özgün çalışmalar üretebilmeli; bunun yanında ilgili konuda yazılı ve söylem olarak kendini ve işini ifade edebilmelidir.
Dersin Tanımı Öğrencilerin kendi ifade dillerini kullanarak özgün ve çağdaş çalışmalar üretmelerinin, yaratıcı süreçleri ve ortaya koydukları eser hakkında tartışabilmelerinin teşvik edildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Çağdaş sanatta yeni anlatım biçimleri; yeni teknik, materyal ve yöntemler; farklı sanat formları; günümüz uygulamalarındaki yeni tema ve üslup yaklaşımlarının tanıtılması;
2 Farklı disiplinleri bir araya getiren uygulamalar ve sanatçıların incelenmesi
3 Çalışmalar üzerinde tartışma
4 Çalışmalar üzerinde tartışma
5 Çalışmalar üzerinde tartışma
6 Çalışmalar üzerinde tartışma
7 Çalışmalar üzerinde tartışma; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
8 Vize değerlendirme
9 Çalışmalar üzerinde tartışma
10 Çalışmalar üzerinde tartışma
11 Çalışmalar üzerinde tartışma
12 Çalışmalar üzerinde tartışma
13 Çalışmalar üzerinde tartışma
14 Çalışmalar üzerinde tartışma
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların kritiği; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
16 Sergi ve Final Değerlendirme
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
2 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
3 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
4 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
6 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
7 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 8 0
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 8 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 9 45
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     298
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı internet- kütüphane
Yardımcı Kaynaklar internet- kütüphane

Ders İle İlgili Dosyalar