Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEY PLANLAMASI VE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR İkinci Düzey VFT556 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DEKAN MURAT KANBUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı İlaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin gösterilmesi için gerekli bilgi ve deneyim kazandırmak
Dersin Tanımı Öğrencilerin deneysel araştırmaların planlanması yürütülmesi ve değerlendirilmesi konuları

Dersin İçeriği
1 Farmakolojik deneylerde deney hayvanları kullanım ilkeleri
2 Farmakolojik deneylerde deney hayvanları kullanımının önemi
3 Farmakolojik deneylerde kullanılabilecek deney hayvanları
4 Yapılacak deneysel çalışmalar ve planlanması
5 Farmakodinamik ve farmakokinetik modeller
6 Santral sinir sistemini uyaran ilaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin tartışılması
7 Sedatif ve hipnotik etkili ilaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin tartışılması
8 Ara sınav
9 Antikonvülzan, trankilizan etkili ilaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin tartışılması
10 Anestezik etkili ilaçlar
11 Agonist etki
12 Antagonist ilaç etkileşimleri
13 İlaç etkileşimleri
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırmada etik özellikleri öğrenmek
2 Literatür taramasının nasıl yapıldığını kavramak
3 Araştırma sistematiğini anlamak
4 Araştırma projesi hazırlamayı öğrenmek - (gerekçe, mat.metod bütçe vb bölümlerin
5 Deneysel Metodolojileri anlama ve deney sonuçlarını kaydetme-Veri kayıt defteri
6 Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi Projelerin Yürütülmesi ve Raporlanmasını
7 SBE de tez Akış şemasını ve Tez yazım kurallarını öğrenmek
8 Sözlü ve poster bildiri hazırlama becerisini kazanmak
9 Bilimsel Makale Yazımını anlamak
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cryer P. The Research Student s Guide to Success 2-Orna E, Stevens G Managing Information for Research 3-Whimster WF Biomedical Research: How to Plan, Publish and Presentit 4-Barker K At the Bench 5- Blaxter L, Hughes C, Tight M. How to Research 6- Greenhalgh T. How to Read a Paper 7- Oglen TE, Goldberg IA. Research Proposal: A Guide to Success 8.Day R-Bilimsel Makale Nasıl Yazılır Yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Turner R. A. Screening Methods in Pharmacology. Academic Pres, NY, 1965. Domer F. R. Animal Experiments in Pharmacological Analysis. Charles C Thomas Publisher, USA, 1971.

Ders İle İlgili Dosyalar