|
1 |
Dersin sonunda öğrenciler, ekonomi ve yönetimde en yaygın kullanılan matematiksel yöntemleri hem biçimsel, soyut hem de sezgisel bir bakış açısıyla anlayabilmelidir.
|
|
2 |
Bu derste başarılı olan öğrenciler, bir fonksiyonu cebirsel, sayısal ve grafiksel bir bakış açısıyla yorumlayabilecektir.
|
|
3 |
Öğrencilerin, uygun yöntemleri seçerek, çeşitli stratejiler kullanarak ve problemleri çözmek için alternatif yaklaşımlar keşfederek etkili problem çözücüler olmaları beklenmektedir.
|
|
4 |
Öğrencilerin, polinomların, rasyonel fonksiyonların, üstel ve logaritmik fonksiyonların özelliklerini hatırlayabilmeleri ve kullanabilmeleri beklenmektedir. Fonksiyonların özelliklerini ve terslerini tanıyabilmeleri beklenmektedir.
|
|
5 |
Öğrenciler, limit teoremlerini, sol ve sağ limitleri, sonsuzluğu içeren limitleri ve L''Hospital kuralını uygulayabileceklerdir.
|
|
6 |
Öğrenciler, bir fonksiyonun sürekliliğini ve türevini tanımlayıp ayırt edebileceklerdir. Bunları teğet doğru denklemine ve ekonomideki gelir, maliyet ve kâr kavramlarına yansıtabileceklerdir.
|
|
7 |
Öğrenciler, minimum, maksimum değerleri ve içbükeyliği inceleyerek bir fonksiyonun olası grafiğini çizebilecek ve bu grafiği yorumlayabilecektir.
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|