Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİŞSEL AĞLAR İkinci Düzey BİM 533 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur. Fakat haberleşme ağları, olasılık teorisi, stokastik prosesler üzerine bilgi sahibi olunması oldukça yararlıdır fakat gerekli de değildir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bilişsel radyo teknolojisinin prensipleri ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin Tanımı Bilişsel radyo ağlarının problemleri, makine öğrenme teknikleri, uygulamaları, sınama ortamları.

Dersin İçeriği
1 Bilişsel radyo
2 Bilişsel çevrim
3 Spektrum algılama
4 Spectrum karar verme
5 Spektrum paylaşımı
6 Spektrum hareketlilik
7 Bilişsel radyo protokolleri
8 BR de var olan teknolojiler
9 BR de yeni araştırma alanları
10 Proje sunumları
11 Proje sunumları
12 Proje sunumları
13 Proje sunumları
14 BR standartları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilişsel radyo ile ilgili temel bilgiler
2 Bilişsel radyo ile ilgili temel bilgiler
3 BR mimari yapısı ve protokolleri
4 BR mimari yapısı ve protokolleri
5 geleceğe yönelik öneriler
6 geleceğe yönelik öneriler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cognitive Radio Communication and Networking: Principles and Practice by Robert Caiming Qiu, Zhen Hu, Husheng Li and Michael C. Wicks
Yardımcı Kaynaklar Cognitive Radio Communications and Networks: Principles and Practice by Alexander M. Wyglinski, Maziar Nekovee and Thomas Hou.

Ders İle İlgili Dosyalar