Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
MARKETING MANAGEMENT First cycle İŞL 535 1 7.00 7.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities No any conditions
Language of instruction Türkish
Coordinator Yrd. Doç. Dr. İlhami Vural
Lecturer(s) Yrd. Doç. Dr. İlhami Vural
Teaching assitant(s) None
Mode of delivery Matters specified in weekly lesson plans , presentations prepared in the course will be illustrated by projections.In addition, case discussions will be held on the subject.
Course objective Examining the managerial aspects of marketing and discussed the current issues related to marketing and aimed to provide examples of the application.In other words , marketing activities will be attempted to examine the managerial approach.
Course description Principles of marketing management,Strategic planning and marketing planning, Marketing strategy alternatives, The choice of marketing strategy,Marketing strategy implementation methods, Marketing plan development and implementation, Marketing management organization, Control of marketing activities. Case discussions.

Course contents
1 General Information relating to Marketing Management
2 Strategic Planning and Marketing Planning I Case
3 Strategic Planning and Marketing Planning II Case
4 Marketing Strategy Alternatives Case
5 Marketing Strategy Selection Case
6 Competitive Strategies Case
7 Growth Strategies Case
8 Marketing Plan Development Case
9 Marketing Plan Implementation Case
10 Marketing Strategy Practices Case
11 Management Marketing Organization Case
12 Marketing Audit Case
13 Continue with case studies
14 Continue with case studies
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 A study requiring expertise related to marketing can execute independently
2 The problems encountered in practice -related marketing can develop new strategic approaches to solve
3 Plan marketing activities
4 organize and implement marketing activities
5 Use marketing strategies in business
6 Solve problems related to marketing activities
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 3 42
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 3 42
Homework 1 28 28
Presentation / seminar 1 8 8
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 1 8 8
Midterm exams 1 2 2
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 12 12
Final exam 1 2 2
Research 0 0 0
Total work load     144
ECTS     6.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2010. Mahir Nakip, İnci Varinli ve Mustafa Gülmez, 2012, Güncel Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Additional references İsmail Kaya, Vak'alarla Pazarlama Yönetimi, İ.Ü. Yayın No. 4445, İşletme Fak. Yayın No: 284, İstanbul, 2003

Files related to the course unit