Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK Birinci Düzey FIZ 101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMA YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. RAHMİ KÖSEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere fizik kanunlarını ve kavramlarını ve eczacılıkla ilişkisini açık bir şekilde vermek.
Dersin Tanımı Fiziğin temel kavram ve yasalarının öğrencilere verilmesi.

Dersin İçeriği
1 Sıcaklık ve Isı
2 Maddenin Termal Özellikleri
3 Elektrik yükü ve Elektrik Alan
4 Gauss Yasası
5 Elektriksel Potansiyel
6 Sığa, Dielektrik, Akım ve Direnç
7 Doğru akım ve Alternatif Akım Devreleri
8 Manyetik Alanlar ve Manyetik Alan Kaynakları
9 Elektromanyetik Dalgalar-Elektromanyetik Spektrum
10 Fotonlar, Elektronlar ve Atom
11 Işığın Dalga ve Tanecik Özelliği
12 Işığın Doğası, Geometrik Optik ve Fiziksel Optik Yasaları
13 Radyasyon, Radyoaktivite ve Sağlık Fiziği
14 Radyasyon, Radyoaktivite ve Sağlık Fiziği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uluslararası ölçüm ve birim sistemlerini tanımlar.
2 Isı ve sıcaklık kavramlarını tanımlar.
3 Elektrik yükü ve elektrik alan kavramlarını anlamaya çalışır.
4 Manyetik alan ve faraday kanununu tanımlar.
5 Işığın doğası ve yayılmasını inceler.
6 Atom, elektron, proton, nötron ve foton özelliklerini basitçe anlamaya çalışır.
7 Radyasyon kaynaklarını öğrenir.
8 Aktivite, ışınlama, doz eşdeğer birimlerini öğrenir.
9 Radyasyon kaynaklarından korunma yöntemlerini öğrenir.
10 Elektromanyetik spektrumu açıklar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt 1, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar 1. Üniversiteler için Fizik, Bekir Karaoğlu, 2.Baskı, I ve II. Cilt bir arada, Seçkin yayıncılık. 2. Giancoli, D.C., Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, 2009. Akademi yayınevi. 3. Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, 1.Cilt, Palme Yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar