Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASAL HALKLA İLİŞKİLER Üçüncü Düzey HİT 457 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Konferans tekniği, örnek olay analizleri
Dersin Amacı Siyaset alanında kullanılan halkla ilişkiler uygulama alanlarındaki değişim üzerinden günümüz siyasal halkla ilişkiler uygulama alanlarının niteliklerini, işleyiş özellikleri hakkında bilgi edinmek.
Dersin Tanımı Siyaset alanında kullanılan halkla ilişkiler uygulama alanlarını anlatır.

Dersin İçeriği
1 Derste işlenecek temel kavramlar ve dersin içeriğiyle ilgili ön bilgi
2 Siyasetin farklı anlamlarının halkla ilişkiler ile bağlantısı
3 Siyasal iletişimimin aktörleri ile amaca dayalı ilişki kurma
4 Siyasette halkla ilişkilerin önemini artıran paradigma değişimleri I
5 Siyasette halkla ilişkilerin önemini artıran paradigma değişimleri II
6 Siyasal halkla ilişkiler, siyasal reklam, siyasal pazarlama ilişkileri
7 Siyasal halkla ilişkiler kapsamında yapılan etkinlikler ve özellikleri I
8 Siyasal halkla ilişkiler kapsamında yapılan etkinlikler ve özellikleri II
9 Siyasal kampanyaların halk nezdinde doğuracağı sonuçları ve iletişim tarzları
10 Siyasal halkla ilişkiler uygulamaları: Medya yönetimi
11 Siyasal halkla ilişkiler uygulamaları: İmaj yönetimi
12 Siyasal halkla ilişkiler uygulamaları: Örgüt içi eğitim
13 Siyasal halkla ilişkiler uygulamaları: Enformasyon yönetimi
14 Enformasyon yönetimi ve Spin Doctor kavramı
15 Siyasal halkla ilişkiler ve etik
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Siyasal sistem içerisinde siyasal halkla ilişkilerin rolünü ayırt eder.
2 Türkiye’de ve dünyada yürütülen siyasal halkla ilişkiler uygulamalarına örnekler gösterir.
3 Siyasal halkla ilişkiler uygulama alanlarını organize eder.
4 Siyasal halkla ilişkiler uygulamalarında vurgulanan temaları, sunulan mesaj stratejilerini, tasarlanacak etkinlikleri seçer.
5 Medya yönetimi, imaj yönetimi ve enformasyon yönetim süreçlerini bilir.
6 Örgüt içi iletişim faaliyetleri organize eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Siyasal İletişim; Aysel Aziz; Nobel Yayınları Siyasal İletişim; Ferruh Uztuğ, Yasemin Özgün; T.C. Anadolu Üniv. Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Siyasal Kampanya Yönetimi – Yusuf DEVRAN, Siyasal İletişim – Ahmet Kalender, Siyasal İletişim Temel Kavramlar – Darren G. Lilleker, Siyasal Pazarlama ve İletişim – Cihat POLAT, Siyasal İletişim ve Aday İmajı – Hasan Güllüpunar

Ders İle İlgili Dosyalar