Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMICONDUCTOR PHYSICS -I İkinci Düzey PHYS510 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili iNGİLİZCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Yarıiletken cihazların çalışmasını anlamak için gerekli yarı iletken fiziği temel kavramlarını vermek.
Dersin Tanımı Kristal yapı,enerji bantları ve yasak enerji aralığı, yarıiletkenlerde elektriksel iletim, dengedeki yarıiletkenler, katkılı yarıiletkenler, quasi-Fermi enerji seviyeleri, pn eklemleri.

Dersin İçeriği
1 Katıların kristal yapıları
2 Katılardaki safsızlıklar ve kusurlar
3 Enerji bantlarının oluşumu; Kronig-Penney modeli Termal dengede taşıyıcı konsantrasyonu
4 Katılarda elektriksel iletim
5 Si ve GaAs k-uzayındaki enerji diagramları
6 Fonon, optik ve termal özellikler
7 Yarıiletkendeki yük taşıyıcıları; electron ve hollerin denge dağılımı
8 Donor ve akseptörlerin istatistiği
9 Taşıyıcı iletim olayı; mobilite etkisi, taşıyıcı difüzyonu
10 Taşıyıcı üretimi ve yeniden birleşmesi
11 Süreklilik eşitliği, zamana-bağlı difüzyon eşitlikleri
12 pn eklemleri
13 Akım-gerilim karakteristiği
14 Geçici davranış ve gürültü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yarıiletkenlerde kusur ve kirliliklerin önemini bilir.
2 Direk ve indirek yasak enerji aralıklı yarıiletkenlerle fotonların nasıl etkileştiğini anlar.
3 Yarıiletkenlerde taşıyıcı iletim mekanizmalarını açıklar.
4 Denge ve denge dışı durumlarda pn ekleminin durumunu açıklar.
5 pn ekleminde kırılma mekanizmasını bilir.
6 Farklı beslem şartları altında pn ekleminin I-V karakteristiğini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2 To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3 To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4 To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5 Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6 Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7 Publishing original studies in peer-reviewed journals
8 To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9 Ability to present original views effectively within a community of experts
10 Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11 To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 7 49
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sze, S. M., Ng, K. K, Physics of Semiconductor Devices, Wiley-Interscience, New Jersey, 2007.
Yardımcı Kaynaklar 1. Neamen, D. A., Semiconductor Physics and Devices, Irwen, Sydney, 1992. 2. Sze, S. M., Semiconductor Devices Physics and Technology, John Wiley&Sons, New York, 1985. 3. Balkanski, M., and Wallis, R. F., Semic onductor Physics and Applications, Oxford University, Oxford, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar